1960-70’li yıllarda Türkiye’de oyuncağa erişim çok kısıtlıydı. Piyasada sınırlı oyuncak vardı (..) sevimli oyuncakları yurtdışından satın almanız gerekiyordu. Bu sebeple ilk, 2 yaşındaki oğlum için oyuncak tasarlayıp ürettim. Sonra çevremden gelen talep ve eşimin teşvikiyle Fatoş Oyuncakları ortaya çıktı. Fatoş İnhan
1960-70’li yıllarda Türkiye’de oyuncağa erişim çok kısıtlıydı. Piyasada sınırlı oyuncak vardı (..) sevimli oyuncakları yurtdışından satın almanız gerekiyordu. Bu sebeple ilk, 2 yaşındaki oğlum için oyuncak tasarlayıp ürettim.
Sonra çevremden gelen talep ve eşimin teşvikiyle Fatoş Oyuncakları ortaya çıktı.
Fatoş İnhan, oğlu için kendi evinde ilk oyuncakları tasarlamaya ve üretmeye başladı. Bunun bir gün büyük bir işe dönüştürmek henüz aklında yoktu. Ancak ilerleyen aylarda eşinin de teşvikiyle, binlerce çocuğun “çocukluk arkadaşı” olacak nice oyuncak üretecekti.
Fatoş Oyuncakları, Fatih'te 30m2 bir atölyede içi dolgulu kumaş oyuncaklar üreterek faaliyete başladı. Atölyesinde telefonu bile olmayan Fatoş'a siparişler komşusuna gelen telefonlarla toplanıyordu.
İstanbul Topkapı’daki 2500 m² olan fabrikaya geçildi. İlk etaptaki 20 kişilik kadro daha sonra önce kiralanan ve sonra satın alınan yeni katlarla 7500 m²’ye, çalışanların sayısı da 300’e ulaştı.
Plastik oyuncak bebek üretimine başlandı.
"Fatoş oyuncakları ile küçük yüzlerde büyük mutluluklar" sloganıyla başlatılan ilk reklam kampanyası Milliyet gazetesi, Hayat dergisi ve TRT ekranında yer aldı.
Fatoş Oyuncakları, Nürnberg Uluslararası Oyuncak Fuarı'na Türkiye'den katılan ilk oyuncak markası oldu.
Oyuncakların geliştirilmesinde pedagog danışmanlar, büyüyen ekibinin motivasyon ve yaratıcılığı için psikologlar ile çalışmaya başladı.
Türkiye çapında oyuncakla ilgili ilk piyasa araştırması gerçekleştirildi. İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’yle birlikte yürütülen bu araştırma çocukların oyuncak ile iletişim ve etkileşiminde anlık olarak çok önemli bilgiler kazandırdı, Fatoş'un geleceğine ışık tuttu.
Ev okul projesi diye adlandırdığımız proje, Türkiye'nin en saygın ve beğenilen karikatürist, tiyatro ve sinema sanatçılarından Altan Erbulak tarafından görsel tasarımı yapılan, modüler oyun seti olarak Fatoş'un bir başka imza girişimi oldu. Bu ürün grubu, çocukların hayal gücüne dönük sıfırdan geliştirilen Türkiye'nin ilk oyun setidir.
Kalıpları Fatoş Oyuncakları bünyesinde üretilen sert ve yumuşak plastikten gülen, ağlayan, şarkı söyleyen, yürüyen, pikaplı, altını ıslatan, oynar gözlü bebek üretimine geçildi.
Türkiye çapında gerçekleştirlen oyuncak yarışmasında tamamı çocukların yaratıcılıklarıyla ortaya çıkan, onlarca ilden gelen başvurularla 300'e yakın oyuncak jüri tarafından değerlendirildi. Jürisinde Altan Erbulak'ın da olduğu yarışma sonucunda, Halit Kıvanç'ın sunuculuğunu üstlendiği bir ödül töreni gerçekleştirildi.
"Fashion Doll" diye tabir edilen kol ve bacakları eklemli, uzun saçlı bebek üretimine başlandı. Sevgi Bebek bu kategorideki Fatoş'un ilk Fashion Doll bebeğiydi.
Türkiye'de oyuncak sektöründe ilk TSE Kalite Belgesi Fatoş Oyuncakları tarafından alındı.
Fatoş Oyuncakları, tüketici ile doğrudan iletişimde olmak amacıyla, pazarlama laboratuvarı olarak değer verdiği ilk mağazasını Türkiye'nin ilk evrensel boyutlardaki AVM'si Galleria Alışveriş Merkezi'nde açtı.
Galleria ardından İstanbul Erenköy, Akmerkez ve Capitol dışında Bursa ve İzmir mağazaları ile o günlerin ilk oyuncak zincir mağazasını açmış oldu.
Dönemin Turizm bakanın Musut Yılmaz'ın özel talebiyle Türkiye'yi temsil edebilecek kalite ve özelliklerde bebek projesine imza attı. Mimar Sinan Üniviersitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğretim üyelerinde değerli sanatçı, heykeltıraş Saim Bugay'ın özel olarak hazırladığı master kalıplarıyla yöresel bebekler, Türkiye'deki farklı yöreleri temsil etti. Giysilerinin belirlenmesi için folklorik araştırmalar Ankara Üniversitesinde yürütüldü, suratları yörenin anatomik yapısı, kıyafetleri yöresel detaylarla üniversite arşivlerinden faydalanılarak oluşturuldu.
Galleria AVM'nin kuruluşunun birinci yıldönümü kutlamaları kapsamında düzenlenen vitrin dekorasyon yarışmasını, ziyaretçilerin gözü önünde vitrinde işini yapan oyuncak ustası ile Fatoş Oyuncakları 1.lik ödülünü kazandı.
Satışa sunulan yeni "fashion doll" oyuncak bebek modelinin adı için yarışma açıldı; yaklaşık 13.000 çocuğun önerdiği isimler arasından "Lady" seçildi. Lady'nin tanıtımı için ünlü mankenlerin yer aldığı bir defile düzenlendi.
Aynı yıl yapılan Lady televizyon reklamı, Kristal Elma ödülüne layık görüldü.
ABD kökenli Mattel firmasıyla, markası Barbie bebeklerinin Fatoş Oyuncakları tarafından Türkiye'de üretilmesi için lisans ve distribütörlük anlaşması yapıldı. Bu işbirliği 1997 yılına kadar sürdü.
Bugünkü adı TOYDER olan Oyuncak Üreticileri Derneği kuruldu. 1 numaralı üye, önayak olduğu ve kurulması için gösterdiği çabadan dolayı Fatoş Oyuncakları adına Fatoş İnhan oldu.
Fatoş, 28 yıllık oyuncak tasarım ve üretim tecrübesini bu kez küresel ve Türkiye'nin büyük markaları için değerlendirme kararı aldı.
Fatoş'un oyuncakları tekrar "çocukluk arkadaşı" olmak için yeniden tasarlandı ve www.fatos.com.tr adresinde çocuklarla buluştu.
Geçmişte Fatoş’un çok sevilen, Caniko Tavşan ve Karakaçan Eşek gibi seçilmiş bir takım dolgulu oyuncakları Fatoş Nostalji Serisi adı altında, güncellenerek yeniden üretilmeye başlandı.
Internet Explorer tarayıcısının 9.0 ve daha eski sürümlerini desteklememekteyiz. Web sitemizi doğru görüntüleyebilmek için tarayıcınızı güncelleyebilirsiniz, güncelleyemiyorsanız başka bir tarayıcıyı ücretsiz yükleyebilirsiniz.